tisdag 3 juli 2012

Eskort



Nä dra mig baklänges på en vagn vad jag mår bra idag. Jag kan röra armarna och huvudet utan att det gör ont. 1 plåster, 3 värktabletter, 4 tabletter mot depression, kakor och ett glas mjölk i magen. Det går liksom inte att klaga på något. Pratade med chefen idag, hon betonade vikten av att röra på sig trots smärtor. Försök ut och gå. Jag ska, jag lovar, så fort jag klarar av att ta mig ur sängen och när jag kan snegla på mig eller snarare trolla på mig kläder, då ska jag, jag lovar. Om du har för ont för att sitta, stå, gå, ligga, väljer man trots allt ligga 10 gånger av 10. Trots att jag föddes med superkrafter så har jag inte en chans mot detta berg av kryptonit. Fru börjar snart nynna: rulla bort, skaffa ny ung eskort som har persikohy. Det som inte dödar härdar. Livet som Highlander hackar sig trasigt framåt.









"The Hammarby supporter" tycker även han att det gör ordentligt ont. Så fruktansvärt svårt det skall vara att vinna en match då. Dom kämpar men dom måste även skapa. 1-1 mot Jönköping Södra igår är inte ok. Men laget är bara nämnvärt bättre än förra året och då gick det ju riktigt illa. Som alltid med Bajen så är det skador i massor, avstängningar och sjukdomar. Man skulle kunna tro att dom tränar fel. Nu är det uppehåll och det betyder att klubbarna öppnar sina plånböcker och värvar. Bajen har ingen plånbok, kassören har lite mynt i fickan. Man kan i alla fall önska sig en riktigt vass målspruta och en ny vänsterback. 1 veckas semester har grabbarna sen kräver vi helt nya tag inför hösten. Prio 1, sluta tappa poäng på hemmaplan, det kommer inte bli roligare när klacken börjar tappa tålamodet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar