måndag 9 juli 2012

Fat guy



Jag jobbar men duger ingenting till. Skulle varit sjukskriven även denna vecka men gick trots det idag. Det är riktigt värdelöst när man inser att man klarar... ingenting. Denna årstid som man skall vara i farten både på jobbet och hemma. Få solbränd näsa och massor av energi. Jag e kass helt enkelt. Fick ont av att gå till, vara på och gå hem från jobbet. En bidragande orsak till att det är tungt är just det att jag är världsrekordtung just nu. Har lovat mig själv att över 100 kg får det aldrig bli. I lördags när jag vägde mig, vilket var länge sen så vägde jag 99,8 kg. 99,8 kg det är gott folk som 28 st. välmående nyfödda bebisar, som ett fullt kylskåp, eller 40 st unga brunstiga tuppar, eller 1 st. muskulös, adrenalinpumpad, frustande, 194 cm lång Zlatan. Jag e fet helt enkelt, tänker inte ens gömma mig i vassen, jag badar badkar i sommar. 





Jag vill inte låta negativ, men livet tar slut vid 35. Nä nä nä nu ska ni inte bli rädda, det är ju ingen bestämd vetenskap men någonstans mellan 33 och 37 är det mest troligt att kroppen säger ifrån, fettet kommer som en otrevlig moster som man alltid fick såna där äckliga danska karameller av. Man börjar förstå varför gamla farbröder med shorts har såna där jättelånga strumpor. Det går helt enkelt inte att förmå kroppen att sträcka sig längre än till knäna. Man tyckte finnar var jobbigt i tonåren.....om du gav fan i dom så försvann dom. Allt nytt som dyker upp på kropp och huvud i den fördömda zonen, kommer ni ihåg 33-37? det stannar för alltid.
"Ohh det e så underbart att bli äldre" Bara att säga dom orden skulle göra mig andfådd. Är hissen trasig så stannar man fan hemma tills den e lagad. Man tittar på helgmålsringningen på TV´n för man orkar inte byta kanal. Lev livet som varje dag vore den sista för snart är 33-37:an här.
Nu ska jag leta redan på något sommaröppet ställe som har bastu. Skall sitta där och svettas bort fett och jag kommer inte ut förrän vågjäveln visar sin glada sida, vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar