tisdag 10 juli 2012

Ghost

Ursäkta min franska, men jag är fan helt jävla besatt. En ande har börjat hemsöka mig så här på äldre dar. Middle age man skriver blogg. Bara vältrar ur sig sanningar, halvlögner och livsåskådningar. Can´t fu_ _ing help it. Jag är besatt. Skulle vilja att någon annan fick bo i mitt huvud en hel dag. Helt galet med uppslag, avslag, tokiga, skruvade men oftast underbara händelser utspelar sig i min skalle precis varje dag. Jag har inte varit sån förut. Har medicinerna öppnat en 6:e sinne eller är jag besatt av en vålnad. Jag ljuger inte, det är inte ens en halvsanning, jag avhandlade ett första kapitel till en tänkbar actionbok/film igår när jag inte kunde somna. Inte en B-rulle, utan en som jag kände att: "det här är fan riktigt bra". Ja men va bra kanske folk tycker, själv blir jag rädd. En annan läskig sida av detta är min demens. Är jag inte i närheten av en dator när vålnaden jobbar med mig, så är uppslaget borta in a blink of an eye. Kapitlet från igår var grymt, men idag kommer jag ihåg, ja just det, ingenting. Jag vet att jag kommer bli en sån där farbror som vet i stort sett allt, har lösningar på all världens problem, men inte har en aning om var jag bor och ideligen glömmer att gå på toaletten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar