söndag 1 juli 2012

Stjärtraket


Efter att ha spenderat de obligatoriska 4-5 timmarna på K.S-Akuten kan jag bara konstatera att jag som vanligt inte hade behövt åka dit. Röntgen av ryggen visade inget knas, så jag fick 4 olika painkillers som förmodligen gör att jag måste söka läkare för magproblem. Jag kan inte sitta, stå eller ligga utan att det gör förbannat ont, så man tycker ju att något borde vara galet. Men vad vet jag, jag äter mina tabletter, ramlar in i väggarna och flinar lite så där lagom stenat. Sjukskriven 2 veckor, toppen så här i semestertider, jag blir så matt. Det är dock alltid lika underhållande att ha fru Highlander med på sådana inrättningar som sjukhus och myndigheter. "Äh, nu går jag och säger till" nej nej sluta, fan va pinsamt. " Vadå pinsamt, dom är pinsamma" Vi fnissar även åt människor som passerar och borde nog inte fnissat åt Bergatrollet som låg och ojade sig men det gick liksom inte att låta bli. Dock fnissade jag inte när doktorn tog fram gummihandsken och beordrade mig att dra ner byxorna. Sen försökte fru spä på det hela med att fråga om tabletterna fanns som Supp. Där fick jag så jag teg. Synden straffar sig själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar