lördag 13 oktober 2012

Bortskämd

Hundvalpen


Exakt 44 år klarade jag mig utan. Jag trodde det bara var för andra. Nu sitter jag här med mina nya läsglasögon. Armarna räckte inte till längre och nacken ömmar av allt bakåtlut för att se texten.
Idag är det gubbens födelsedag. Jag önskar jag kunde säga att jag känner mig ung och viril. Jag tror jag levt för hårt och för fort med tanke på hälsotillståndet. Jag känner mig förråd av livet. Vaknade dock till ljuv musik. Familjen sjöng i stämmor och frucke i sängen blev det. I alla familjer finns alltid en medlem som är lite mer bortskämd än resten. Alla förnekar detta och menar att alla får lika mycket kärlek. Jag är personen som är den där lilla hundvalpen. Den där man gullar lite x-tra med. Julkonsert på Friends Arena av fru och Iron Maiden biljetter av barnen. Jag är alldeles tagen. Nog för att jag gillar när man gullar med mig, men hallå!!!

Veckan på Gotland är avklarad och det var avkopplande och mysigt. Trodde jag sett allt men Farsan guidade runt oss till pärlor vi totalt missat tidigare. Bra mycket trevligare än när jag skulle briljera ena dagen och visa fru och son stenkusten. Inte visste jag att det fortfarande fanns militärer på Gotland och att dom precis haft handgranatsövning just på den vägen. Många skratt blev det när vi studsade runt i bilen och när fru skrikandes håller för ögonen när jag forcerade vattenfyllda kratrar. Kan verkligen rekommendera Gotland på hösten. Småkallt, folktomt och alldeles, alldeles uuunderbart. Sänder med lite höstpotpurri-bilder från KalkstensHawaii.


Filosofen fångar dagens sista solstrålar


Talar för sig själv eller? Östmans döttrar och kärring Hantverk

Läste häromdan om en katt i USA som blivit
rikskänd för sina två ansikten. Jag kan bara
säga: Copycat, Missy is the real deal.
Sa du Hackspett? Hacke? Give him to me, bring him to me.








              
Syskonkärlek vid favoritsysselsättningen

LCHF

En fyr vid...någonstans där farsan hittar
Fantastisk minneslund vid.... ja ungefär som ovan




Nu är ju den förbannade hösten här. "Ååååå det är så mysigt med hösten. Luften är så fräsch och alla ljuvliga färger." Vår, vinter, sommar eller höst, det luktar bara flygavgaser där jag är och färgblind är jag också. Äh, det är klart att även hösten har sin tjusning. Kura upp sig i soffan med sin käresta och titta på någon riktigt bra sny.... Champions League match.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar