måndag 22 oktober 2012

Trashtalk

Fula ord


 

Det är väldigt mycket snack om rasistattacker inom sporten nu. Senast igår skall en handbollsspelare kallat en motståndare för svartskalle och tackades för det med en spottloska i ansiktet. Aldrig ok med rasistiska påhopp. Just i det här fallet och i princip i alla andra fall står ord mot ord. Känsligt ämne det där men jag kan nog med bestämdhet säga att jag på fotbollsplan blivit kallad en handfull saker som är några strån vassare, men inte spottade jag på någon för det. Kanske att man splittrade hans menisk eller råkade stämpla sönder ett par tånaglar, men spotta? Nä någon måtta får det väl ändå vara. Skulle nog vara intressant om man satt mikrofon på ett par spelare i en Allsvensk match i Handboll eller Fotboll, eller det kan lika väl vara en division 5 match, bara för att gemene man skall få en liten inblick hur jargongen är. Trashtalk är en del av spelet (dock inte rasism) och med dom rätta orden kan du få en jävligt bra motståndare väldigt mycket sämre. Jag säger dock inte att det är rätt och vad jag minns så använde jag aldrig fula ord för att vinna fördel (jag har i och för sig i ärlighetens namn jävligt dåligt minne) men den här företeelsen kommer alltid vara påtagligt närvarande. Jag kan nog ha sagt jädrans drummel någon gång och din nedriga bondtölp men that´s it. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar