söndag 28 oktober 2012

Mysbelysning

 DIMMER



Vissa saker ska man bara inte hålla på med. Köpte en dimmer för att slippa ekvatorsolen som bränner över köksbordet. Var i enligt mitt tycke rätt skarp på el för några år sen men nu var jag ordentligt lost. Första testet, ingenting hände förutom att TV´n började flimra. Sök på nätet utbrister dotter. Jo men javisst! Män söker inte efter lösningar på nätet, män löser problemet hur lång tid det än tar. Skruvade dit den gamla strömbrytaren och var riktigt jävla gubbsur. En halvtimme senare surfade jag lite trots allt och hittade en instruktionsvideo. Fy tusan vad enkelt det var. Var bara det att jag hade tre kablar och videon visade 2. Kanske inte behöver den ena? STÄNG AV TV´n, JAG SKA TESTA EN GREJ. HÅLL ER BORTA FRÅN ALLT SOM GÅR PÅ EL. Fixade det trots allt med alla 3 kablar på plats och nu har vi mysbelysning i köket. Har dock varit och känt på dimmern några gånger för att känna om den är onormalt varm eller om det ryker. Fick lite manlig boozt av micklandet och ska nästa helg testa dimmer på väckarklockan och brödrosten.





Satt på eftermiddagen och kollade Chelsea-Man U. Varför skall dessa personer i svart, som är så förtryckta i hemmet av sina kvinnor få utlopp på fotbollsplanen? Nu fick han andas lite manlighet så att han orkar med orkanen som väntar i hemmet i veckan. Nu får han synas lite i pressen och nu fick alla jävlar för att han inte platsade i laget som 15-åring. Tomte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar