tisdag 16 oktober 2012

Tvättstuga

Bygel 




Snablarns tur man hade idag då. Hastade hem från jobbet för att langa in tvätt i maskinerna, som fru smsat om. Mycket i huvudet, det var bygel-BH (inte min) som skulle in i en liten påse och det var vissa färger för sig och faktiskt olika temperaturer man skulle komma ihåg. Skitnöjd satt jag mig i soffan strax efter fyra. En bra stund senare ringer fru och undrar om hon ska köpa hem färdigmat. Hon e go hon. Jag berättade hur jag låg till med tvagningen av kläderna, då utbrister hon, men gubben jag sa ju att vi hade den senare tiden 19:00-22:00. Jag vet vad jag skulle gjort om någon snott mina maskiner. Rusar ner och förväntar mig en tvättstuga tapetserad med Highlanderkläder, men phu...ingen krigszon, allt var i sin ordning. Antingen var tiden inte bokad eller så var det någon som såg våran kloss på passet efter och tänkte, dom bråkar man ju inte gärna med, dom e inte riktigt kloka.







 
Nu inväntar jag Kvalmatchen mellan Tyskarna och Svennarna, inga Bajenspelare med denna gång heller så mitt tips för dagen blir 4-1 till Tysken, svensk målskytt, Jonas Olsson. Pontus Wernbloom utvisad i 73 minuten och Zlatan fejkar skada och byter runt 66 minuten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar