måndag 15 oktober 2012

På ålderns höst

Godis




Nu är det definitivt höst i alla fall. Klockan är 18:00 och jag ser inte ens balkongräcket genom fönstret. Men det är skitsamma för i sinnet börjar det trots allt ljusna. Första dagen på jobbet efter sjukfrånvaro nästan två månader och det kändes som det sipprade in en del energi genom porerna. Fru hade också haft en förträfflig dag och tyckte vi skulle fira med lite godis som hon snällt åkte och handlade. Behövs inte mycket för att vi ska hitta anledningar att få köpa godis nu på ålderns höst.

"Men gubben! Hammarby vinner kanske nästa match istället, här har du lite gottis" 
"Men gumman då! Vad du var duktig som inte ramlade på väg till jobbet idag, här har du lite snarr"
"Pengarna räcker nog bara till halva månaden denna gång, vi köper lite snask vet jag och så tänker vi inte mer på det"

 Vet inte så mycket om klädstorlekar men vet att om en kvinna har storlek 36 så är det helt ok. Borde väl i rimlighetens namn var samma för mig nu när jag köpte nya Jeans i storlek 36. Trodde jag fortfarande hade 32/32 men det blev mer en kvinnoidealisk storlek 36/32, som för övrigt passade bra till mina manboobs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar