onsdag 24 oktober 2012

Tuff



Frun sitter och zappar mellan tre kanaler som sänder Champions Leauge och hyschar åt mig när jag skriver för högt i mitt korsord. Jag bara önskar att hon kunde se mig nån gång, jag har så mycket jag skulle vilja prata om.







 
Tuff var dagens ord. Dotter har nu börjat sin tjänst på Pressbyrån. Jag är stolt och full av beundran. 04:45-15:00 två dagar på raken och maken till utslagen människa har jag nog aldrig skådat. Hon hann berätta att hon hade jätteont i fötterna och i benen sen slocknande hon vid 18:15. Tyckte själv det var grymt jobbigt att börja 05:00 på Arlandatiden men då kunde man powernappa nån timme hit och dit innan passet var slut. Som kille har man ju fördelen av att kunna gå direkt ur sängen till bussen, medan tjejer måste måla ansiktet och så vidare. Jag gissar att hon går upp någonstans vid 03:30, svettigt värre. När hon sen kommer till jobbet ska hon koka korv, baka bullar osv. Som sagt var, tuff är dagens ord. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar