tisdag 22 november 2011

Sleepless


Avhandlade det mesta i natt. Världspolitiken, fredsarbetet, världens sport osv. Gick och la mig 21:30, klev upp igen 22:45. Tittade på nån skitfilm. Gick och la mig 00:45. När klockjäveln visade 02:25 ledsnade jag, hittade någon gammal insomningstablett och vid 03:00 var jag slutligen i älvornas och de puckelryggiga dvärgarnas värld.
Vadan detta? Dont mess with the medicin? Inaktivitet?







Det är inte helt lätt att vara sjuk. Alla dessa formulär, alla dessa instanser. Från fyra håll skall jag ha ersättning. Arbetsgivaren, försäkringskassan, AFA, och slutligen Skandia. Alla ska ha sin kopia av sjukskrivningen och andra dokument man ska fylla i. Fyra instanser! och allt för att jag ska nå upp till nästan vad jag tjänar som arbetsför. Med tanke på vad man "tjänar" så är det lite väl mycket jobb för nästan ingenting. 







Skönt att höra kollegorna planera för vad jag kan göra när jag nu börjar igen. Vet inte om dom insett att jag jobbar två timmar per dag. "Godmorgon alla, kul att vara tillbaka, prassel prassel, slurp, ok vi ses imorgon igen då, tack för idag." 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar