torsdag 17 november 2011

Stjärten


Jag gick aldrig vidare, jag pluggade inte ekonomi på universitetet, kort och gott, jag e inget mattegeni. Det jag vet är att när pengarna är slut, då är dom jävligt slut. Ligger man back är man rätt körd. Idrottsklubbar gör allt som oftast stora förluster. Vissa klubbar lever på låtsaspengar och vissa fattar man inte hur det kan vara så illa ställt.
Mitt Hammarby gör en förlust på 20 mille. Sponsorer och publik är svårflörtade när det som i år gått illa sportsligt, men va fan! 20 mille? Klubben säger att dom hade räknat på att sälja någon/några spelare under året, men attraktiviteten har inte funnits då spelarna presterat kattskit. Jag funderar hur det hade gått om någon presterat lite extra och blivit såld? Div 1 hade nog varit en realitet då. Jag undrar vad en som Rami Shaaban lyfter i månadslön?





Inte helt skalenlig bild, som ni vet läggs det på något kilo på bilder
I dag var det då återbesök hos ryggkirurgen som skruvat ihop mig. Ingen ny röntgen behövdes. Jag förklarade att jag var lite bekymrad då jag nu har ont på högra sidan som jag aldrig haft problem med tidigare. Jag berättade för honom att när jag varit hemma ett par dagar efter operationen så skulle jag böja mig (idiot) för att plocka upp snusdosan, då knastrade det till just på höger sida, och att jag har haft ont sedan dess. Doktorn tog fram skelettet (inte mitt alltså) och visade: När dom skall ta benfragment från bäckenskoveln (??, jag vet, men det är nånting, någonstans i kroppen) så måste dom lossa stora muskeln, som på latin kallas: stjärten. När dom gjort det tar dom benfragment som skall stärka upp kotorna som stelopererats. Muskeln sys fast igen och det är här knastret kom ifrån. Jag lyckades slita sönder muskelfibrer, som dock skall reparera sig själv, tar bara lite tid. Med andra ord, en muskelbristning. Tanken nu är att jag skall jobba 25% fram till nyår, 50% i januari och därefter håller vi tummarna för att jag är hel och ren. Allt detta förutsätter ju att arbetsgivaren och försäkringskassan tycker som doktorn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar