onsdag 30 november 2011

Telia


Suttit i en timme och tio minuter i telefonkö. Telia var god dröj. Äntligen framme, jaha du ska flytta, ok då kopplar jag dig till min kollega......................Ja hej och välkommen, ok du ska flytta. Du har fiber nu och det är adsl dit du flyttar säger du? Har du lägenhetsnummer? Namnet stämmer inte på adressen.....................men ok vi gör så här, vad vill du ha i nya lgh? Jaa, lite bredband och kanalpaket till två apparater, tänkte man kanske kunde flytta abonnemangen till nya. Nej vi gör en nybeställning. Ok vad kostar bredband? Det är bredband och telefoni. Jag vill inte ha telefoni. Det tjänar du på? Jaha vad kostar 100mb? Nähä du, max 30 funkar dit du ska flytta och det tillsammans med telefoni kostar 439:-/ mån. Shit, jag pröjsar 339:-/ mån för 100 mb utan telefon nu (tänker jag, inte säger). Jag tror jag återkommer när jag diskuterat detta med min chef, tack och hej. Konstigt som fan, men när min fru gör dessa samtal så får vi alltid massa rabatter och tillgodogrejer. Jag e kass, får se vad hon säger när hon kommer hem. Man vill ju ha ganska många megasmiskers för att slippa skrika till barnen om att dom får stänga ner sina datorer för pappa måste blogga, och nu hackar det igen.









Halfway trough första arbetsveckan. Känns som man lever igen. Får en del gjort men känns mer än konstigt att gå hem efter två timmar. Bara vänja sig, det varar året ut. Min kollega är hemma igen från Väst-Indien. Otroligt kul att se henne igen. Sin nya man har hon med sig till kalla Sverige. Stackarn han måste undra vad fan som pågår och det värsta är ju att det kommer inte bli varmare än på ett bra tag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar