torsdag 24 november 2011

Rasist?

Snygg redan då?

I jakten på viktraset.nu har jag idag svurits in som fullvärdig medlem i sekten Superior Workout. Det är kostsamt så nu gäller det att inställa sig så ofta jag bara kan. Passar in perfekt nu att jobba två timmar på morgonen, direkt till gymmet och sen hem och i fosterställning oja mig tills allt ondo är borta. Undrar om biffarna kommer bli irriterade när jag tar bort alla vikter för att anpassa maskinerna efter min nivå (2-5kg). Satsar inte direkt på att bli biff, snarare löjligt läcker. 








Tänker på något sätt att jag borde skriva något objektivt om debatten gällande Sverigedemokraterna. Det är faktiskt ganska svårt att vara objektiv då alla politiska partier och all svensk media ensidigt gör allt för att misskreditera och utesluta ett parti som 339 610 människor röstade på i valet 2010. Opinionsundersökningar visar på att partiet går framåt, kan hända på bekostnad av Juholts trassel med räkenskaper. Jag kan dock inte låta bli att undra, är dom små nazister? vill dom utrota folk? Är 339 610 människor dumma i huvet? Det skrivs att SD är ett enfrågeparti, att allt handlar om invandring. När nu SD ändrar i sitt partiprogram och utmålar sig som ett socialkonservativt parti för att fördjupa och bredda politiken, ja då försöker dom enligt tidningarna dölja sin huvudsakliga inriktning. Det är kasst att vara ett enfrågeparti och det är fult att bredda sitt program. Hur fan ska dom ha det?
Invandrarfrågan går som en röd tråd i alla motioner och i partiprogrammet, basunerar media ut. Ja det är det dom gått till val med, dom hymlar inte med det. Det är där, anser dom att pengar finns att spara för att rätta till de stora brister vi har i samhället idag Den vanligaste fördomen mot partiet? Dom vill kasta ut i stort sett varenda invandrare. Finns ingen sanning i det, dom vill kraftigt reducera invandringen till Sverige. Jag kan känna personligen att ju fler gånger dom misskrediteras eller utesluts ju mer nyfiken blir jag på att kolla vad det är för något dom står för. Kan inte säga att jag är för eller emot partiet, inte tillräckligt insatt, har bara svårt när det förs en så ensidig debatt.








Må tro att jag mådde bra när jag läste följande:

"Andra som bloggar är otroligt duktiga på att skriva intressanta inlägg och jag har en blogg som jag lagt upp här som jag gärna läser och det är Johnnys blogg. Min sons förre fotbollstränare och troligen den bästa ungdomstränaren som finns. Kommer på mig själv att förundras över hur inspirerande och roligt han skriver om både glädje och sorg."

Jag behöver uppmuntran, jag behöver stora som små glädjeämnen. Detta var ett STORT glädjeämne och gud vad det värmde. Tack Lena. Jag försöker kika in då och då på hennes hemsida, som handlar mycket om Islandshästar. Är du hästintresserad eller rent av på väg att köpa dig en rackare? This is the place to look:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar