måndag 21 november 2011

Lycka



Ska man skriva när det är tomt? Är det tomt beror det väl på något? Tänk att ett litet piller kan göra så stor skillnad. I drygt 2 veckor har jag halverat detta piller och känt glädjen långsamt sippra ur mig. Vi var rörande överens doktorn & jag att vi provar fasa ut pillret under en längre tid. Effekterna av pillret har jag uppfattat som, dels att jag blir väldigt kvällstrött men också att den ger starkt ökad aptit. Med andra ord ett kasst preparat, jag halvsover i soffan samtidigt som jag frossar i mig allt. Tydligen gjorde pillret mer än så. Det är inte så att jag gått in i någon djup depression, med oförmåga att utföra vardagliga sysslor, inte känner jag desperation och hopplöshet, men va fan, ge mig glädjen tillbaka, och det jävligt snabbt. Halva tabletten är nu hel igen, det var ett försök jag nog inte provar igen på ett tag. Innebörden av ordet lyckopiller har träffat mig mitt i plytet. En oglad Highlander är ingen bra Highlander.

Har sökt på nätet efter glädjestrimlor, men det är inte mycket jag hittar. Tycker dock detta var värt att dra på ena mungipan åt. Taget från dagens UNT:



"Mest beröm fick dock blott 16-årige Ali Mosa som imponerade i det tysta.
- Ali är inte den spelare som syns direkt, men i det osynliga spelet är han otroligt bra."




Jag var också grym i det osynliga spelet, jag tror faktiskt jag är där fortfarande men det kan ni inte se, pilutta dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar