fredag 11 november 2011

Historia


Jag har tid för reflektioner. Jag reflekterar konstant. Inte mycket vettigt studsar runt i mitt huvud, men ändock, reflektioner har jag. Till exempel, häromdan frågade min 18-åriga dotter, med anledning av att hon just nu är inne  i en "That 70s Show" period. Pappa! levde du på 70-talet? Ehhh? Ja mitt lilla hjärta, pappa är född 1968. Hon tittade lite så där lagom skeptiskt. Det är inte så att min dotter inte har alla indianer i kanoten, utan det är så här det är bland den yngre generationen. Dom har så fullt upp med sig själva, att hänga med i det ultrasnabba tempot där ute. Sen har dom inte riktigt dom historiska händelserna att referera till som vi hade. Få se nu....min mor & far föddes runt avslutet på andra världskriget, dom var raggare. Jag har det! Födda på mitten av 40-talet, och raggade runt på Gotland i slutet av 50-talet och början på 60-talet. Medan dotter tänker, få se nu... pappa föddes...lite innan jag föddes, han ser inte så gammal ut så, ja kanske runt slutet på 1900-talet. 
Sen kan man ju roa sig med att ha en liten historiaquiz med dom om man känner för det. Jaha mina små änglar, om jag säger namnen, Olof Palme, Ingemar Stenmark, Hasse & Tage, Clark Olofsson, Lennart Hyland, Anita & Televinken, Ronald Reagan, Börje Salming, vad säger ni då? Redan vid tredje namnet har lusten svikit och dom har påbörjat en intensiv sms-fight med någon random-person. Lev här, lev nu like there´s no tomorrow.


 



Oddset

Match/SpelstoppSpeltypSpelalternativOddsResultat:
A.Östersund-Sollefteå
9 november 2011 kl. 18:59
1X211.551
B.Kovland-Örnsköld.
9 november 2011 kl. 19:29
1X222.302
C.KoppGöteb-F Hjörr D
10 november 2011 kl. 18:59
1X211.501
Totalt odds: 5.35



Det är inte för att gnugga det i erat tryne, men jag råkade vinna en slant igen på Svenskaspel. Kanske man skulle fundera på att göra detta på heltid i stället för att jobba?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar