onsdag 27 juni 2012

Avkomman



Tvungen att landa lite med en öl. Storhandlat, vilket oftast dränerar mig på kraft och hopp om en ljus framtid. Det rullar på nu som min son kanske tänkte när han placerade min bil i gaveln på förrådsbyggnaden utanför mitt jobb. Mannen som aldrig blir arg var denna gång lite upprörd. Mitt framför mina ögon när han ska hämta mig på jobbet, helt oprovocerat sätter han höger lykta och skärm i virket. Jag hade planer på att lämna in bilen för att fixa ett glapp i krängningshämmaren. Jag får nog planera om och besöka farbror plåtslagare. Jag kan inte explodera då jag alltid sagt att materiella saker är inget man ska deppa ihop för. Så länge ingen är skadad så är det lugnt. Satan, helvete, arsle, fan, framrumpa. Så nu känns det bättre. På måndag ska han börja jobba på mitt jobb. Plocka hundbajs och tömma papperskorgar står förmodligen på schemat för honom.

Min nya vända av spelande fick en chockartad öppning. Jag vann ingenting igår. Jag går full frontal på det igen. Pengar ska rulla har jag hört. Skit i ditt liv, var offensiv satsa på sjukhusets intensiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar