onsdag 20 juni 2012

The Boss


Prisa Gud, löneförhöjningen är här, mot Sherwoodskogen. Det var inte bara muntra miner denna vecka kan man lugnt säga. Ett äpple till chefen kan faktiskt göra underverk. Man blir inte direkt rik & berömd i det här yrket men snart så...Snart så, om sådär 12 år är jag nog uppe i summorna jag hade på mitt förra jobb 2003. Bitter? Inte ett dugg faktiskt. Är du bitter så bör du göra något åt din situation.








Skönt att Sverige fick visa att dom minsann kan dom med. Synd att jag inte levde upp till förväntningarna. Jag slocknade 20 minuter in i första halvlek, vaknade nån gång i andra och blev skitförbannad för att jag missat 1-0, ruskade om mig själv...och somnade igen. Allt är inte skit med de nya tiderna, såg hela matchen på SVT-Play idag och vräkte mig ut på balkongen och vrålade efter Zlatans mål och sen somnade jag.
"Men vad är det för fel på dig gubben?" Ja prova själv att vara en lite lätt överviktig 44-åring som basar över 198 000 maskrosor och har som livsuppgift att göra alla boende lyckliga över att dom bor just där jag jobbar. Utöver det så har jag metallplattor inopererade i ryggen vilket gör saker och ting lite svårare. När jag böjer mig för att utrota dom där jävla maskrosjävlarna tar först magen emot, sen ryggen. Verkar vara en riktigt lyckad operation, har lika ont just nu som innan operationen. Jag tror allt har rasat, kotor skruvar, diskar, plattor, mjälte. 








"Tjena farsan! jag fick min lön idag." Grabben fick sin första riktiga lön. Han har haft lite ströinkomster tidigare. "Jag fick 14 papp" Oj va kul, bra jobbat.......hm jo du förresten, jag skulle vilja gå på Bajen-Öster på söndag men hm host jag har nog inte råd. "Morsan fick också skitbra lön" Jaha ok. Man har lust att säga, kommer du ihåg alla gånger jag baddat din panna när du haft feber? Eller alla gånger jag skjutsat dig runt halva landet. Eller dom gånger du fått just dom där märkesjeansen för 2500:- eller kanske att jag bjöd dig i lördags på Bajen-Ljungskile. Nä men jag kan väl se VM i sommarrodel på YLE på söndag istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar