söndag 17 juni 2012

Livets lek




Lyckan ler mot den idrottsintresserade mannen från raukarnas ö.
I tur och ordning,
Fredag: Sverige förlorar mot England. Raseri, ångest, förvirring, apati, struma, sköldkörtelfeber.
Lördag: Är på plats och ser Hammarby förlora mot något svåruttalat motstånd. Sorg, oregelbundna hjärtslag, tomhet, ADHD och tunnelseende.

När man nedslagen kommer hem så upptäcker jag att Sverige förlorat dubbelt, först i damfotboll sen i VM kval i handboll. Kvällen rundas av med att "mina damer" förlorade med 8-1. Men mannen med skägget där uppe i skyn verkar trots allt finnas, då jag åter igen vann på Lotto. Med mina 21:- är nu allt det onda borta och jag ser trots allt på livet med tillförsikt igen, tills nästa match........
"Men gubben det är ju bara en lek"  Aaaaaaaaarrrrrrggghhhhhh, en lek? Jag har fotbollat sen jag var 6 år för fasen, jag har vigt mitt liv åt fotbollen. "Ja men ändock en lek älskling" Men va fan menar du? "Ja du är väl inte proffs? Jag är väl inte på massage och manikyr alla veckans dagar som spelarfruarna på den riktiga nivån är?" Men..men det är en ganska allvarlig lek?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar