fredag 8 juni 2012

Misc


Här har bakats smörgåstårta!! Blir det inte bra skyller jag på morsan & farsan. Moget av en 43-åring å skylla på morsan.  Men durå, den som sare han vare. Nu skevade inlägget bort helt märker jag, men varför är dom klassiska uttrycken så omoderna nu då helt plötsligt? Lägga rabarber på, så kan det gå när inte haspen är på, Nä dra mig baklänges och klassikern, man ska inte kasta pil i kuvös (Den var nog ny förresten). Prova släng fram en del av dessa till era kidz och ni får se lååånga ansikten.







Jag har skrivit tidigare om mitt katastrofala minne, men lite finns kvar och när fotbolls-EM är i antågande så kan man inte låta bli att minnas tokigheter och galenskap. Den mest absurda situationen jag upplevt är nog när jag spelade en match och vi i backlinjen var på ett strålande gnällhumör, domaren som inte lämnat mittcirkeln på i stort sett hela matchen ledsnade tillslut och blåste av, gick fram mot oss fyra i backlinjen och i tur och ordning fick vi syna det gula kortet. Spelade under en tid med min storebror, jag kunde med lätthet leta reda på vem i motståndarlaget jag kunde få ur balans (och ofta utvisad). I en match hade jag retat upp en snubbe så pass mycket så han började jaga mig över plan och sparkade helt enkelt ner mig. Med älgkliv kommer storebror skrikandes, vad fan gör du med min broscha och dyker på killen. jag kved tills röda kortet kom upp för grabben, stor och liten spelade vidare. Fick äran att spela några år med en utav AIK´s största profiler Björn Kindlund. Fy satan vilket monster. Glömmer aldrig första träningen, jag stirrade på snubbens vader och konstaterade satan vad tanig man är. Stenhård som en bulldozer och teknik som Maradona, och då var han ytterback i AIK!. Man kunde ofta få höra efter en nickduell att på den höjden han var, var luften kall, eller att " tog du tid på hur länge jag var i luften? 10? 25 sekunder?" En match bröt han näsbenet, sprang ut till sidlinjen, knäckte näsan tillrätta, stoppade in två bomullstussar och spelade vidare. Dagen efter spelade han match med AIK´s veteraner!










I dag smäller det. Studenten för kidzen. Fru yrar runt som om hon hade en pittbull efter sig, jag säger som jag brukar: det ordnar sig hjärtat. Var ute och sågade ner lite björk till pyntningen, somliga straffar gud direkt. När jag elegant skulle ner för slänten upptäcker jag alldeles försent att jag trampar runt i hagtornsbuskar med flipfloppers. En törn gick rakt genom sandalen och in i trampdynan, ett par andra in i tårna. Fint blev det dock och skulle jag bli sjuk vet ni vad det högst troligt beror på. Grabben verkar jättestressad, sist jag hörde från han var han på puben, dottern är helt nipprig och tror allt kommer skita sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar