lördag 2 juni 2012

This is it


Omtag, nytag. Bildäck, fettsäck.
Bästa sättet att gå ner i vikt är att outa sig på nätet. Förra gången höll det en bra bit, innan problemen i livet blev för stora och sadelväskorna började sätta sig på plats igen. Jag har förvånansvärt lätt för att gå ner i vikt när jag lägger manken till, men manken har varit på en 6 månaders semester i Aruba. Denna gång satsar jag inte på playwoodskiva med pellets till frukost följt av kottar och tistelblad till middag. Jag kör G.I men med lite utav ett Highlander belöningssystem. Första veckan har gett indikationerna och signalerna jag hoppats på. Magen mår bra och vikt och mått vänder nedåt. Gå in på Betsafe och kolla oddsen om jag kommer i baddräkten till semestern.

26/5
107,5 cm
97,1 KG

2/6
105 cm
95,5 KG




Att slå sin katt
Nätterna igenom kämpar Måns med att på alla sätt få oss att förstå att han faktiskt är jättehungrig och att dieten är skit. Vi har festliga persienner som sitter på insidan av fönstret (inte mellan alltså, man skulle kunna säga på utsidan fast det är ju egentligen på insidan, alltså utvändigt på insidan av fönstret....suck) Måns spelar mer än gärna dragspel på dom mitt i natten. När det inte funkar så krafsar han på skåpet där maten är...läääänge. Funkar inte det så biter och kammar han fruns hår med hörntänderna. Ibland toppar han med den berömda tassen under täcket och fånga varma tår. Det här med rubriken till stycket handlar inte om att aga katten, utan jag trodde jag skulle vinna över Måns gällande först upp på morgonen. 4:15 var jag tvungen att besöka ett betydligt mindre rum i lägenheten och smög upp för att inte väcka någon. När jag kom ut i köket satt han vid skåpet och det kan ha varit att jag var medvetslös, men jag tyckte han till och med viftade på svansen. När dom väl får sin mat, full fart? Nä, utslagna större delen av dagen efter partajandet på nätterna. Nämnde jag att det här med katter inte var min idé?

1 kommentar:

  1. Kört hårt. Det är väldigt skönt att slippa bada i vassen på sommaren.

    SvaraRadera