fredag 15 juni 2012

Slakthus



Den biologiska klockan börja få dåliga batterier. Man bryr sig inte så ofta om vad klockan är på kvällarna, utan dyker när rullgardinerna åker ner. Igår dök den gamle 18:30. Antingen var matchen sövande eller så är jag slut som artist helt enkelt. Vaknade hyfsat utvilad av att fru & son dividerar med varandra. Va! är han uppe så här tidigt. Fan va mörkt det är för att vara morgon. Hoppsan, klockan var visst c:a 22:00 samma kväll. Ur led är tiden och ur spår är gubben. Kan riktigt se mig själv i "Novemberljuset" sitta där vid 17:20 och klippa med ögonlocken och tappa all muskulatur i nacken om och om igen. Ljusterapi my ass! Jag jobbar utomhus hela dagarna, jag exponerar speciellt knävecken som skall vara exceptionella ljusfångare, ändå har jag kvar min Narkolepsi vilket gör mig så arg så jag nu även har fullt utvecklad Torretts syndrom.









Ikväll skall det stora slaget äga rum. Sverige-England i EM-fotbollen. I´ve got a feeling....that tonights gonna be a crazy night. Kom ihåg var ni såg det först: 3-3, 2 utvisningar (Zlatan & John Terry) och en Highlander som somnar vid nationalsången. Det är inte så att jag är något orakel utan det är så enkelt som att jag är guds gåva till fotbollen. Hade jag inte haft så krävande jobb så hade jag spelat på absoluta världsnivå, eller varit förbundskapten. Men men, jag får mycket cred som ogräsutrotare också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar