onsdag 13 juni 2012

Köttkroken



Max belastning i ett par dagar. Belöningen är framdukad. Det är inte så mycket att det gör ont, mer att hela, ja precis hela ryggen är stum, stel och direkt jävla värdelös i dag. Bör jag maxbelasta kroken 6 månader efter operationen? Jag tyckte det, kroppen tyckte inte det. Har jag lärt min läxa? Ja nog för att jag är lite av ett skadat barn, men ja, jag har lärt mig. Jag har sökt ett nytt jobb som jag hoppas väldigt mycket på. Jag ska putsa pjäserna hos svenska schackförbundet och klistra fast den lilla filtbiten under pjäserna. När folk frågar hur det är med ryggen svarar jag glatt varje gång: Det är Ninjabra så länge jag inte böjer på den. Jag ger det hela 6 månader till, sen blir det permobil som jag parkerar bredvid den som alltid står utanför puben.








Snuskigt mycket fotboll på TV´n just nu. Hon är helt okontaktbar frugan. Man vill ju gärna sitta och prata om arbetsdagen långt in på kvällarna, men hon stirrar stint på burken och emellanåt kommer raseriutbrotten. "Man passa bollen då din jävla fjolla." "Hur fan kunde han ens bli uttagen i truppen." Blir nästan lite patetiskt när hon skriksjunger: iiiiiiin med bollen i mååååål, iiiiiin med bollen i mååååål. Äsch, jag går väl och stryker några blusar tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar