tisdag 11 oktober 2011

Palme




Blir kanske inte något nytt CV ändå. I dag blir det trots allt rehab-möte. Jag har bestämt mig för att köra en dubbel mollbergare i pik när jag äntrar kontoret 15:15. Imponerar inte detta avslutar jag med en klassisk spagat så det inte finns någon som helst tvekan om att jag är redo för tjänst. Sjukt sugen på att komma igång.









Politiskt ointresserad men patetiskt uttråkad gjorde att jag kollade på Partiledardebatten i Agenda, och det blev ju som man anade, ett konstant förlöjligande av SD, men där speciellt statsministern blev högröd ett par gånger när han fick svar på tal. Att sen Aftonbladets politiska expert Lena Melin sågar Jimmy Åkesson genom att yppa: ja han pratade ju bara invandring, är ju bara så löjligt. Ja han svarade när frågan togs upp av programledaren! Annars tycker jag nog den där Björklund var en ensamt lysande stjärna i en väldigt tam debatt. Damn it vad man saknar Fälldin och Palme.







Blir en uppdatering till om arbetet. Spelade inte så stor roll att jag även gjorde en volt i handstående. Företaget tyckte att om jag vill komma tillbaka redan nu, så blir det arbetsträning, dvs att jag får fortsatt ersättning från F-kassan och jobbar utanpå den vanliga organisationen. Det köper jag då jag är tillfälligt ersatt på jobbet och inte kan utföra någon av mina ordinarie sysslor. Kan inte låta bli och undra, är jag en idiot som trots doktorns sjukskrivning propsar om att få knega? Vi får se när och om jag får börja, det lät som att F-kassan ville ha ett möte om formerna kring arbetsträning. Börjar bli invecklat, jag har ju inte direkt amputerat benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar