lördag 8 oktober 2011

Bisonoxen



Det här är lite komma ut ur garderoben, men varför inte?
När man som jag mått psykiskt dåligt under en väldigt lång tid av mitt liv och känt det som tabu att visa sin svaghet för omvärlden, valde jag att för att skona mina vänner, helt enkelt att tillåta att vi gled ifrån varandra. Jag var en av de naiva som innan jag blev sjuk ofta kunde kläcka ur mig: Det är väl bara att rycka upp sig, så jävla pissigt kan det väl inte vara? När jag själv drabbades slocknade allt, det som gnagde mest på mig var: vad ska alla säga nu? Dom resonerar väl som jag gjorde, han är en sån där som inte pallar trycket, kom igen nu ryck upp dig, depression är väl ingen sjukdom. Det är skrämmande egentligen att det som gjorde mig sjuk under så många år var alltså rädslan för omgivningens syn på mig. Nu har jag fått mått bra i dryga två år, låt hända med hjälp av medicin, men det kvittar. Jag äter dom gladeligen livet ut om jag får må så pass ok som jag gör. Det låter kanske lite konstigt men numera skiter jag i vad omgivningen tycker om mig, jag vet att jag är en hjärtlig, rolig prick som man kan lita på, och det torde räcka. Med start i dag skall jag reclaima vänner jag motvilligt stött bort. Tack för fikat och catching up-stunden Patrik, det var inte i går :-)








Inte lika kaxig i dag gällande tippningen, men alla har en svacka ibland. I dag rundtur i Uppland, Almunge (Thuns igen) sen byhåleväger till Uppsala och inriktningen var möbel och design. Dags att börja planera för det nya hemmet. Konstaterar att jag nog allt får vinna lite större pengar på tippningen om vi ska kunna landa det vi hittade på Möbelhuset, Chilli och EM. Hur detta slutar står skrivet i stjärnorna men jag kommer inte flytta in förrän jag fångat den feta soffan som fann mitt hjärta på EM. Den godingen kan man nog klämma en 3-4 matcher på raken i. Om min fru läser detta så är det en perfekt soffa att dricka the och ha långa djupa diskussioner i.











Lite väl upplagt läge? Det var ett jävla tjat? Vem tror du att du är?
Jag bryr mig inte utan säger bara, vad var det jag sa. Han har inte längre förmågan att utmana och ta sig förbi. Han har inte längre intresset att bidra till gruppen med själ och hjärta. När Sverige blir tillbakatryckta av Finland! så felar det någonstans. Sverige spelar med hög press på motståndarna nu för tiden, men när en spelare inte bemödar bry sig, blir denna press verkningslös och laget blir osäkert och backar hem för att täta till. Om man tar målvakternas sammanlagda löplängd denna match, var den samma som Zlatans skulle jag tro. Det är så jäkla beklämmande att se att coach efter coach är så patetiskt rädda för att byta ut honom. Jag tror vi slår Holland tack vare att han är avstängd. Han skulle, hur sjukt det än låter behöva bli skadad. En skada som håller honom borta från fotbollen i 2-3 månader, sen jävlar tror jag det skulle bli fart på bisonoxen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar