måndag 31 oktober 2011

Egenskaper





Sälja soffa är fan inte lätt. Snubbe skulle komma i lördags och köpa den men dök inte upp och ursäktade sig med att han inte fick ihop det med transport. Bort med han, nästa! Jaha du bor i England och vill köpa min begagnade svenska soffa, something fishy here? Vi får se var det landar till slut. 










En betraktelse av hur en människa formas?
Lite så där småkrypande har känslan smugit sig på. Känslan av att min son är på väg att bli min fru. Eeh va? Jag menar han har fått en massa fina verktyg av sin kära mor som börjar märkas mer och mer. Han applicerar dessa små tingest när han minst anar det. En del är ju jättebra och en del är, ja kanske mindre bra. Kolla spisen när man går ut, rycka i handtaget fast man låste för en sekund sen, titta var katterna är innan han sätter på tvättmaskinen, påminna en gravt dement pappa om det mesta och så vidare. Jättegulligt och man kan konstatera att han börjar bli stor pojke och att fru uppfostrat på bästa sätt. Självklart har han fått saker i ryggsäcken från far också av varierande kvalitet. VM i Soffläge, Tipskung, lite så där allmänt stökig av sig men väldigt charmig. Men en sak är i alla fall inte min förtjänst, rädslan för kryp och baciller, det får någon annan ta på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar