fredag 23 september 2011

Hål i väggen





Är jag månne en Idiot? Jag tänker börja jobba igen. Utanförskap sucks. Om min snälla arbetsgivare tillåter så tänker jag börja i liten skala redan nu till oktober. Ja jag vet, doktorn sa 3-6 månaders sjukskrivning, men om det nu känns ganska ok efter 1 månad ska jag då sitta här å glo djupa hål i väggen? Ska lägga fram detta till min chef på lunch i dag. Jag tänkte va den lilla skelögda killen som kallas handyman, göra det administrativa som inte Big-Boss hinner med. Ja kort och gott kontorets biatch. Wish me luck.










Eperimentet med skäggbeprydnad sprack idag. Hur mycket kan det klia i ett litet rött hårstycke? Musche & skägg, allt hamnade i handfatet. Frun kanske blir ledsen nu med tanke på att hon sa här om dagen: Ehh...jag...tycker... ehh... det... är... ehh... jätte...fint...ehh. Nä slät som en nyvaxad polsk kulstöterska, så fick det bli. 







Bortom drömmarnas horisont, ser jag verkligheten iklädd huva, lie och en stor jävla laserlampa som sticker i mina ögon. Viljan att överraska frun med ett städat hem lagom till helgen knäcktes snabbt av verkligheten. Jag får inte ut dammsugaren ur skåpet och även om jag lyckas, vem sätter i kontakten? Vem bär hinken som jag ska tvätta golven med? (heter det tvätta golv?) Jag har plockat med min fina plock och jag har vikt tvätt, kanske kan få en klapp på axeln för "inte illa pinkat av en trähäst" Eller som vi sa "over there" "not bad pied off a wooden horse" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar