torsdag 29 september 2011

Zlatan





If fun don´t come to you, go my friend, fly like the wind, find fun for fuck sakes. And so i did. Jag for på äventyr till urskogen och till Thuns varuhus i obygden (Almunge). Försökte locka med dotter men hon var uppbokad. Försökte väcka son, men han låg i en väl inbäddad koma. Köpdjävulen i mig satt och hackade på min axel, men den mer trivsamma snålheten gjorde processen kort och det blev två blusar, nej jag menar två tröjor. Och nu pustar jag ut efter allt skoj jag upplevt.







Jag sitter och funderar på landet lagom som törstar så efter hjältar, de som går i fronten och håller fanan högt. Närmare bestämt funderar jag på fenomenet "hysteri runt Zlatan". Nu har pojken varit borta en tid på grund av skada men gjorde i går comeback. Hjälte och bäst på plan skriver tidningarna och kommentatorerna var lyriska. Är han så fantastiskt bra? I går var två av tre passningar fel. Han vinner en av tre nickdueller och han springer ungefär hälften så mycket som han gjorde i Barcelona. Men visst ett mål och en framspelning kanske talar sitt tydliga språk. Jag tycker ändå Zlatan tappat mycket av sin attraktionskraft, var är lekfullheten, var är kaxigheten? Pojken har nog blivit vuxen tyvärr.










Iranskt krigsfartyg mot USA:s kust
Iran positionerar sig. Sänder ut fartyg nära amerikanskt vatten och uppger att flottan beväpnats med snabbgående missiler.

Lite som när man gick i sjuan och muckade med dom som gick i nian, det enda man hade i bagaget var att man sett två stycken Bruce Lee filmer.



Stjärnan kastades av flygplan för en kyss
Resan blev inte som skådespelerskan Leisha Hailey hade tänkt sig.
Stjärnan, som mest är känd för sin roll i tv-serien "L word", skulle flyga
tillsammans med sin flickvän från Baltimore till St Louis. Men när Hailey
gav sin flickvän en kyss ska flygvärdinnorna ha ingripit - och valt att
eskortera paret av planet.


Land of freedom?












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar