måndag 12 september 2011

Där dog kärleken ut

Besviken och stumt förbluffad. Så sammanfattar jag min söndag.
Bortskänkes: ovillkorlig kärlek till föreningen Hammarby IF & Hammarby TFF
Då det inte längre finns ömsesidig kärlek i förhållandet har jag beslutat att ge bort denna en gång så framgångsrika kärlekssaga. Efter att nu ha helt slut på pengar till att tippa för, har jag bestämt mig för att leta efter ett nytt spännande förhållande.



(Jag smiskade in 2 svåra matcher igår och väntade på att den tredje skulle ge en hel del katjiiiing. HTFF leder programenligt med 2-0 i halvtid mot Luleå, ja ni förstår nog utgången av det hela. 2-2 och allt känns tomt, svart och förtvivlat.)






Såg Fahrenheit 9/11 igår. Vet inte varför jag inte sett den förut. Otroligt skrämmande och fascinerande. Satan vilket jävla pajasland USA är. Vem är egentligen terroristen? Den som lemlästar civila världen över i sin frustande jakt på tillgångar, eller den som spränger sig själv vid en ambassad för att hämnas utplåningen av större delen av sitt folk. Land of oppertunities, där en skådespelare kan bli guvernör eller rent av president. Där en i det här fallet gravt förståndshandikappad president (Bush) skickar ut sitt land i krig mot en fiende som aldrig hotat USA och definitivt inte producerade några massförstörelsevapen. Sen när han anser segern vara deras, drar ur så många trupper ur landet så de stackare som blir kvar inte kan hantera situationen och många unga soldater mister sina liv. I tryggheten hemma i Washington skriver han sen under flera beslut om att bland annat minska ersättningen för soldater, skära ner på förmåner för krigsveteraner osv. Tack för kaffet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar