lördag 3 september 2011

Hoppsan


Men va fan då! Har jag någonsin, vid något tillfälle basunerat ut att jag är ett mattegeni? Så otroligt bergsäker när vi står på Jysk för att köpa något som heter så vackert som plisségardin. Mörkläggning av vardagsrummet stod på schemat. Vi har inga persienner och det är lögn i helvetet att se något på tv´n när solen ligger på. Kan väl säga att jag missade på 10 cm ungefär. Jag är som man kan säga, hopplös. Tur att man är bra på så mycket annat i alla fall.




En av mina starkaste sidor är min fantastiska förmåga att analysera fotbollsmatcher. Gårdagens landskamp, en krypande känsla hade jag redan innan, men att det skulle gå så illa trodde man ju inte. Det finns två sätt att recensera debaclet. The easy way: Oscar wendt var bedrövlig, kul dock att han klipper sig själv. Sebastian Larsson? var han med? Anders och Kim (pingislungan) var knappt över halva plan. The way of truth: Sjukt många långbollar som var hopplöst missriktade. Tanken är ju att de få gånger det ska slås långt skall dom sitta på kroppen på Zlatan, som håller i, släpper tillbaka på Elmander som släpper ut på kanter. Backlinjen stressades sönder tack vare att Kim och Anders inte gjorde sig spelbara, därav långa skeva bollar. Jag anar att dom trodde det skulle bli en behaglig promenad i går. Observerade även att Zlatan inte sprang över någon igår, skällde knappt på någon och var så där lagom intresserad som det verkade. Det såg ut som han hade flip-flops på sig.




Damerna gjorde sitt i dag och slog tillbaka Håbo FF på bortaplan. 1-4 seger och jag förmodar grym stämning i omklädningsrummet med mycket sång och skratt. Förstärkningen jag skrev om i går gjorde precis det vi hoppats och stänkte in 2 påsar. Nu önskar man sig en sluttamp utan poängtapp, fixar ni det tjejer?





Jo just det! Jag läste ut en bok i dag. (intresseklubben antecknar) Anna Janssons, pojke försvunnen. Författaren som skriver böcker där handlingen utspelar sig på Gotland. Kul när man är så välorienterad på ön och läser om de olika ställena. Boken var ok, men det roliga är att det var väl kanske typ 5 boken jag läst....i hela mitt otroligt långa liv. Nu har jag ju lite tid över om man säger så och att bara spela Playstation hela dagarna är inte så spirituellt och utbildande, sen får man förhårdnader på fingertopparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar