fredag 9 september 2011

Fredagen är här



Ser på Facebook att alla verkar jätteglada att det är Fredag igen. För mig är alla dagar Måndagar. Börjar bli ordentligt less på denna tristess. Vad ska jag göra om dagarna? Söka upp ett gäng med nyckläckta mammor som man kan fika med? Ta sig ner till Promillehill vid centrum och tjöta lite med de allt som oftast lite för överförfriskade gubbarna? Åka pendeltåg kanske, söka blicken hos någon likasinnad? Stalkervarning!!! Hade man varit runt 19 år kunde man satt sig vid Heavyhörnan vid Sätunatorg så hade det alltid dykt upp någon extremt långhårig polare som man förslösat tiden med. Kanske skulle gå ner till biblioteket? Fast där får man ju inte prata. Hur många känner jag egentligen som är arbetslösa som kan få tiden att rinna iväg? Ingen. Skönt är ju självklart att Frun i huset är hemma "hela" 2 dagar nu, sen börjar vi om. 3 veckor av 3 månader har gått och jag kan ju inte klättra på väggarna även om jag vill. Tur är väl att jag har katterna som sällskap, för dom är det ju full fart på, eller?







Snacka om ödets jävla ironi.1: Planet som hockeylaget flög med skulle tas ur trafik i oktober. 2: Egentligen skulle laget spelat denna match på hemmaplan, men Presidenten hade förlagt något konvent i hallen just denna tidpunkt så dom fick snällt acceptera att det blev borta-is istället. Och folk fortsätter påstå att det finns någon slags gudomlig kraft som styr allt, yea right!!!








2 kommentarer:

  1. Både skrattar högt och gråter med dig när jag läser denna "braiga" blogg. Förstår att det blir långsamt. Min Carro fick ju ligga i tre månader efter sin steloperation. Mycket Mora Träsk blev det... Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Tack Lena. Ja det är bara att vänta ut tiden hur tråkigt det än är. Hoppas allt är bra med er och att sommaren varit kanon

    SvaraRadera