fredag 2 september 2011

VM i all ära


Har lite tid över. Funderar runt det här med friidrotts VM. Det är ju samma grenar som det alltid varit. Varför dyker det inte upp en bubblargren vart 5:e år tex? Det är många rafflande grenar, men även många otroligt tråkiga och korkade. Ta kulstötning, knuffa en rund kula från hakan, gud vad dramatiskt. Gång, upptäcker mamma tidigt att sonen har en förmåga att gå i raketfart? Undrar hur deras höfter funkar när dom blir 50. Tresteg, vad i helsike är det för påhitt? Jag menar allvar, fi fan vad kul med nya grenar som det sätts världsrekord hela tiden i. Ska man verkligen våga sig på några förslag? Ja va fan jag kör. 1. Stafett, startar med lagkompisen på ryggen, sätter ned honom efter 50 meter, där han kämpar sig fram på 100 meter höjdhoppsmatta. Tänk hur dessa atleter ser ut. Låren är större än överkroppen. 2. Höjdkast, man kastar sin partner över en tegelvägg på valfritt sätt, landning sker i vatten. 3. Längdhopp, man tar ansats i 30 meter sand, för att sen hoppa långt och landa på betong. Kanske inte genomförbara grenar men nåt nytt borde vaskas fram. Förresten! märks det att jag är uttråkad?






Provade i går på att köra bil, funkade ganska bra men det är nog ingen idé att pröva några längre sträckor. For i väg för att titta på mina favorittjejer när dom finslipade formen inför lördagens bortamatch. Laget har förstärkts inför slutspurten med ett nygammalt ansikte som under 2011 tillhört Allsvenska Djurgården. Jag säger bara go, Jenny go. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar