söndag 18 september 2011

Underdog



Grymt, fantastiskt, läckert och smakfullt. Ja alla dessa uttryck gäller vår nya lägenhet. Vi var på visit idag hos nuvarande ägare. God damn it vad man börjar bli sugen. Tror hus & hem kommer göra stort reportage när vi installerat oss. Fortfarande krypavstånd till puben och granne med vårdcentralen där man kan lägga om skrapsåren från hemkrypningen. "Allt i huset service" är det också. Behöver inte kliva ur pyjamasen när "jag" ska tvätta, sopsortera, ta bilen eller till och med köpa pizza. Runt mitten av Januari bär det av.




Såg "The Italian Job" i går. Hur har den slunkit förbi mig. Så bra så att jag inte somnade med gamnacke och den lilla, men än dock charmiga dräggelsträngen på hakan som brukligt








Hockeyn är igång, precis som i fotbollen är tjusningen att hålla på en riktig slagpåse, en underdog. Ja, så självklart är det Leksand som alltid funkat på mig. Inte bara laget får skit, nä vi trogna får utstå spott & spe från alla er som självklart håller på laget som gäller just här, just nu. Hur som helst, premiär i går och ja, jag får väl erkänna att samma smärtor samma ångest uppenbarade sig under matchen, som turligt nog vanns av mitt lag i förlängningen (vad annars). Att späka sig på detta sätt, att välkomna ångesten med öppna armar och att ursäkta sig inför familjen efter match, tillhör när man valt lag som Leksand och Hammarby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar