onsdag 28 september 2011

piskrapp





Oj, Oj, Oj, skulle precis publicera dagens inlägg och poff så var allt borta. Jag andas lugnt och börjar om.
Ställer mig frågan, vad lär dom ut i skolan i dag? Det finns ingen minigräns för vad man bör kunna innan man lämnar för vuxenvärlden? Eller är det bara konstatera att det är en AIK:are? Den gode Martin Mutumba har på kort tid blivit en succé på twitter. Men vad är det karln skriver? Jag får inte upp något översättningsförslag på google.

"hörru alex din jävla vägg du ett röd jus d bah ståpp där bre sej ti han"


"han är bådafotad han e gryyyym klla han i jutub"


"i år d blev skit bre vi tåhska chansen igår bre nu vi spelar för vår heder å för shåwen"


"PeterWilsson jag ser att du sportchef o värnamå ge åss den där viktår clasån jag alex sejer han e grym du får årskort nesta år"

Hur som helst, skön lirare är han









En direkt koppling till söndagens inlägg


Saudisk kvinna dömd för bilkörning
En saudisk domstol har dömt en kvinna till tio piskrapp för ha trotsat förbudet för kvinnor att köra bil i det ultrakonservativa kungadömet






There is a loose canon out there


Behöver inte göra något för pengarna


Efter att ha skrivits ut från torken har William Petzell beslutat sig för att bli en politisk vilde, det vill säga han tillhör inte något parti längre men cashar in 56 000:- i månaden, mandatperioden ut ( totalt cirka 2.5 mille) Därefter får han en inkomstgaranti på 537 000:- i ett år.


Bara i landet lagom.












Avslutar med några skön klipp



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar