lördag 24 september 2011

Fyllhund





Mysmiddag med världens vackraste i går. Vi var på 32 rum & kök. Trevligt ställe med fantastisk mat och humana priser. Annars klassisk Fredag med suddig blick framför TV och ett ihärdigt smsande/ringande för att ha koll på barn på byn. Kommer vi någonsin kunna andas ut och gå och lägga oss lugna, trygga och med vetskapen att det inte är någon fara? Det är tuffare där ute.

Från när jag var c:a 16 så reste mor och far på semester och jag hade lyan för mig själv. Får inte känslan av att dom oroade sig speciellt, men dom skulle bara ha vetat. Ganska sinnessjuka fester när jag tänker efter, men då hände det sällan att fester blev trashade eller att någon blev misshandlad eller att folk rensade allt dom kom över. Man hade bra vänner som hjälpte till med att se till att inte massa skit hände. Minns 2 tveksamma incidenter, Vaknade en morgon och, jaha det stod en parkbänk i lägenheten. Ja inte var det den vanliga lätta varianten, nä betongfötter ska det ju va. Den andra gången hade någon stulit vardagsrumsbordet! Hur förklarar jag det här för päronen. Det visade sig att det blev vild dans på småtimmarna och bordet var i vägen. Nedmonterat och undanstoppat i skrubben stod det fick jag veta dan efter. Värre än så var det sällan. Fast i och för sig, när HSB skickade brev om upprepade klagomål och hot om vräkning blev man lite spak. Jag ringde upp, föreställde rösten och förklarade: "ja, vi har varit borta en kort tid men har nu ställt pojken mot väggen och förklarat allvaret i det hela". Det nöjde dom sig med, fram till följande sommar.....Det var nog roliga fester back in the days, synd att man inte var med så länge bara. Finns ju alltid den där grabben som däckar först, guess who?






Men gu va jag gillar belöningar. I dag har vi köpt skor till min definitivt bättre hälft. Ett fasligt letande på Stinsen efter just "dom där" skorna. Daddy-cool var duktig och fick stooor chokladboll. Daddy nöjd. Gu va rund och go jag känner mig. Jag kör just nu en egen variant av Viktväktarna, Viktväktarna light. Lite skonsammare lite dyrare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar