torsdag 22 september 2011

Revolt


Vaknar upp med en ljuvlig huvudvärk. Måhända har jag förtjänat det, vad vet jag? Har haft hantverkare här på morgonen som programmerat om våra trådlösa lamputtag/strömbrytare.Har visst varit lite bekymmer med dom. Kommer osökt och tänka på el, ja mer bestämt elpriser. Läser om att det finns en hel del parametrar att ta hänsyn till när el ska prissättas. 
*Efterfrågan på el. 
*Temperatur
*Vattennivå i magasinen
*Nederbördsprognosen ( Snacka om att vi är bortdribblade här, för torrt, för mycket regn, för kallt, för varmt)
*Driftsstörningar    ( Vi betalar alltså när dom har fel på sina ledningar?)
*Priset på bränsle
*Valutakurser
*Överföringskapacitet
*Utsläppsrätter
*Spekulationer och framtidstro ( Hoppas det sitter en riktigt positiv människa på den positionen)


Är det konstigt att man inte förstår elräkningen? Varför accepterar vi bara det vi inte förstår oss på. Taktiken att göra det obegripligt är ful och jag uppmanar till ett rejält el-uppror. Låt oss stänga av elen en vecka och tända ljus och kramas i stället.









I går var sportens värld som den brukar för en motgångssupporter. Leksand har 2-2 med en minut kvar, förlorar med 2-4. Även smärtsam upplevelse att se laget jag tränade förra året. Mötte ett starkt lag men såg ok ut till en början. Gjorde vad dom kunde, men blev otroligt förlamat efter hand. Jag var tvungen att gå tidigare för att det smärtade i mitt fotbollshjärta.







 Gick till Statoil och tillbaka i rask takt. Jag är på gång kan man säga. Vi kommer slå världen med häpnad min rygg å jag. Har även kört lite "kissande hunden" och armhävningar med Hostknäna iHost. Säger som Brittan: Stronger than yesterday, now its nothing but my way, my loneliness aint killing me no more, I am stroooooonger







Börjar närma sig slutet av månaden, det märks inte minst på alla roliga kuvert jag får kånka upp från vår låda. Hur mycket räkningar blir det denna månad? Alltid lika roligt att ge bort nästan alla sina pengar till andra. Kidzen fick sina efterlängtade lönebesked efter att ha kämpat så duktigt  i somras. Jag brände min första lön på två dagar, hoppas vid gud att dom är mer tankfulla. Kommer ihåg att jag köpte ett stycke tennisrack á 1000:-, en stycke skinnjacka á 1100:-, en stycke Sony-freestyle á 800:- och resterande 1000:- gick till öl, kvinnor och sång som jag minns det. 1000:- för ett tennirack i mitten av 80-talet, vad skulle det kosta i dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar