söndag 25 september 2011

Rättvist



Från läktaren såg jag mina damer avsluta säsongen med tre väldigt sköna poäng. En jättedålig fotbollsmatch utan något som helst ordnat spel, med andra ord en typiskt betydelselös säsongsavslutning. För mig personligen var det desto viktigare och därmed nervösare. Jag ogillar motståndet starkt. I våras snodde dom tre givna och välförtjänta poäng genom att kvittera i matchens sista spark. Utöver det har dom bonniga, tokdryga tränare också. Vinsten i dag var inte rättvis men en fantastisk "eat this" känsla infann sig. Tack för vinsten tjejer. 








Saxat från media
Läser att Saudiska kvinnor ska få rösträtt från och med nästa mandatperiod. Oj va kul säger jag. Men vad är haken frågar ni? Jo dom kommer bara få rösta i dom lokala valen. Men hur ska dom ta sig till valurnorna? Dom får ju nämligen inte köra bil. Denna fantastiska värld med sina fantastiska lagar och ledare.
I ett annat klipp läser jag att Charlott Kalla säger: Nu behöver jag inte mer muskler. Ganska läskigt för jag tänkte precis detsamma om mig själv här om kvällen. Eller jag tänkte kanske lite mer så här: shit vilken bit du e alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar